Dåligt samvete

2kommentarer

Usch, mitt samvete sitter just nu som en klump i magen! Skulle vara snäll och raka favoritens huvud igår, han inhandlade en trimmer för ett tag sedan och sänkte på så vis sin frisörräkning. Första gången jag skulle trimma lilla favoritskallen gick väl sådär, tog en himla lång tid sådär som det gör när man är ovan. Igår flöt allt på så lätt, det gick så bra! Jag var så nöjd... Favoriten tittade på resultatet i spegeln och kände lite med händerna och tyckte att där bak fick jag nog ta några tag till för att få det jämt. Sagt och gjort...

Bara det att jag i mitt första lilla tag till av någon outgrundligt klumpig anledning höll trimmern åt fel håll så att det blev ungefär 2mm istället för 11 som resten av huvudet. Kanske överdriver mm-talet nu men ni förstår. En avlång fläck bak på min favorits huvud var nu inte bara himla mycket kortare än resten av håret utan helt ekelt väldigt väldigt kort! Fanns inte så många alternativ på lösning...

Nu går jag runt här med dåligt samvete och en väldigt korthårig favorit... Tips på söta förlåt-gester mottages tacksamt!

Även om han säger att han förlåtit mig kan jag se det där lilla anklagande i blicken under väldigt korta luggen...

2 kommentarer

Lisa

31 Oct 2008 15:33

presentkort hos frisören till nästa klippning? ;)

carro

31 Oct 2008 16:28

Pälsmössa. Värmer gott och ser lite ut som en längre frisyr. Möjligtvis en marsvinslik sådan, men ändå.

Kommentera

Publiceras ej