Vilse i pannkakan

0kommentarer

Vilken start på veckan! Åkte så iväg för att arbeta några timmar med bästa kollegan. Båda hade vi missförstått resvägen på sl.se och hamnade lite fel. Stressade blev vi och började springa åt det håll vi enligt kartan skulle. Räddades först av en busschaufför som gav oss lift en bit. Men klockan stannade inte så ännu mer stressade fortsatte vi springa i riktningen han pekade ut.

Plötsligt kör två taxibilar förbi, en i vardera riktning. Jag vinkar på den som är på väg åt samma håll som oss men nej, han stannade inte. "Har han glömt vad han jobbar med eller?! Tror han att folk bara vinkar åt honom för att det är roligt?!" Knappt han meningen avslutas förrän hans backljus tänds och vi förstår att han bestämt sig för att plocka upp oss. Väl inne i taxin inser vi orsaken till att han inte stannade först, han var på framkörning. Men vi såg ut att ha så bråttom så han körde oss ändå, gratis. Den vänliga själen! Världens bästa taxichaufför!

Prick när klockan slog hel och vi skulle börja ramlade in i rummet inför ungefär hela sveriges experter på området vi jobbar med... Underbart! Tog en timme innan jag landade och kunde utföra mitt jobb som det ska utföras... Imorgon är det revansh och jag ska vara där i så gooood tid!

Precis vad jag behövde efter denna helg, en misslyckad rivstart på arbetsveckan...

Kommentera

Publiceras ej