När 1h40min blev 40min

0kommentarer

Idag när jag, nyduschrufsig i håret iklädd leggings och bh, trodde att jag hade hur mycket tid som helst på mig att stryka klänning och göra mig i ordning inser jag att 12.30 och halvtvå är två helt olika saker. Usch, hjärtat slutade slå där det hoppat upp och satt sig i halsgropen! Men som tur var löste sig allt väldigt bra ändå men den där frisyren jag tänkt fläta ihop och det lilla smink jag ibland får för mig att smeta på ansiktet blev det inte mycket av med.

När allt började komma på plats kändes det ändå inte så illa att vara lite småruffsig och halvdant struken. Jag verkade inte behöva stå mitt i rampljuset i alla fall. Började precis komma igång riktigt bra där jag höll mig på min kant när det visar sig att jag tydligen imponerar något fruktansvärt och slits upp "så att alla kan få se det här fina som jag gjorde alldeles nyss". Borde vara van vid uppmärksamhet av den där typen men blir det kanske nog aldrig... Efter det var jag lite allmänt avkommen, hela tiden rädd att imponera och bli utställningsobjekt igen.

Jaja, ännu en anekdot från ett liv som mig!

Kommentera

Publiceras ej