Osocial?!

0kommentarer

Ni vet hur det är, alla de där telefonsamtalen man borde ringa till alla som man tänker på och undrar hur de har det. Vänner, släkt och familj... Nära och långt borta... Alla de där "...Vi måste ses och ta en fika/lunch/ett glas..." som har passerat bäst före datum för länge sedan.

Varför blir det så?!

Jag är nog världens sämsta på att ringa. Jag har inget emot att prata i telefon och blir glad när folk ringer mig men det blir helt enkelt inte av att jag själv ringer bara sådär om jag inte har något visst att säga. Har bara blivit så. Visst är jag duktig på att skicka SMS lite sådär bara men det känns lamt. Och som en vän sade för lite sedan när vi pratade just om att det inte blir av att man ses oftare "...det är inte som att jag för en massa annat, jag jobbar och sedan kanske tränar och går hem och lägger mig i soffan..."

Ja, jag bara undrar...?!

Kan i alla fall säga att Lillasyster och jag idag sågs över en lunchfika. Det har vi gjort en gång i månaden, tre månader i rad. Det kanske är en liten bit på rätt väg...

Kommentera

Publiceras ej