Påskhelgen över

1kommentarer

Så är Påsk 2009 slut. Två löppass i underbart solväder! Fika hos Äldsta syster som snart har himla fint kök klart. Riktigt härligt lantkök med nytt och gammalt. Kan inte förstå hur duktig hennes Gubbe är som fixat det så fint! Middag hos Svärmor, god mat och fin dukning som alltid. Och idag avslutade vi helgen med att ha lilla Mor och Svärmormor på middag hos oss. Bjöd damerna på smaskig Saffranspasta.

Nu är allt undandiskat och Favoriten tittar på James Bond medan jag sitter här med datorn i knäet. imorgon är det jobb igen, vardag med buller och bång och löprunda på schemat. Livet går vidare helt enkelt...

Kanske ska ta en liten update när det gäller faste-projektet också?! Bestämde vid sittande bord hos Äldsta syster i fredags att påsken inletts och fastan därmed avslutades. Men tror ni mig om jag säger att det inte var speciellt gott med kakor, efterrätt och godis? Blir bara konstig i magen, illamående och får huvudvärk. Så det blir nog inte så mycket sötsaker ett tag framöver, antingen ska jag vänja kroppen tillbaka eller så ska jag leva hela mitt liv i någon sorts fastetillstånd... Vi får se! Men fastan är alltså över och jag har numera den stora friheten att äta vad jag vill!

1 kommentarer

kollegan

14 Apr 2009 13:18

haha.. nä jag e inte förvånad att du oxå hållt i en sån klänning. Super fin på, lite mindre fin på en galje.

Kommentera

Publiceras ej