Min söndag

5kommentarer

Sista söndagen i augusti innebär Tjejmilen. Ville så gärna under 50 minuter men den officiella tiden blir 50.01. Spelar ingen roll att min klocka mätte 49.59 då, jag vet att jag startade den lite sent så... Bara att inse att den bästa uppladdningen ifall man vill slå personbästa (49.35) på milen inte är ett långpass OCH att 50.01 fortfarande är en riktigt bra tid! Ifjol tog det mig 56 minuter att ta mig runt. Jag kan inte riktigt förstå att det går att göra så mycket med kroppen på knappt ett år. 6 minuters förbättring på en mil är mer än 30 sek per kilometer.

Det är allt som en dam med hundar sade till mig här en morgon i veckan när jag var ute och sprang backe upp och ner. "Det ser härligt ut att vara i sådär god form!" Det inte bara ser härligt ut, det är härligt! Och ännu bättre kan det ju helt klart bli!

Nu ska jag bara vänta på att Favoriten vaknar, han tar igen lite sömn han missade på grund av nattvimlande. Sedan blir det Mad Men säsong 2 hela långa kvällen!

5 kommentarer

Lisa

30 Aug 2009 17:57

nu saknar jag majathon-bloggen lite, min största inspiration till träning. sjukt bra att springa på 50 minuter. du är grym!

caroline

30 Aug 2009 21:04

oh, kan du inte smitta mig med lite träningsvilja?

Pollys mamma

30 Aug 2009 21:29

50 minuter?? Herremingud va bra!!

stolt att vara kompis med en sån snabb brud



BTW, Mad Men - I love it! Blev lite full i skratt när jag såg skådespelerskan som spelar "Betty" agera lesbisk (och aggressiv) i "Anger manegement (hur f*n det nu stavas). Hon satt å råhånglade med en annan brud. Tala om att en skådespelare ska klara av kontraster =)

Kollegan

31 Aug 2009 13:18

Imponerad!

Jeanette

01 Sep 2009 22:40

Svinsnabbt! :)

Kommentera

Publiceras ej