Temperaturen är hög uti kroppen...

1kommentarer

Jag undrar just. Är väldigt varm väldigt ofta nuförtiden. Känner mig endast fräsch efter träning och dusch. Sedan ger jag mig ut för att jobba eller göra nåt ärende och finner mig varm och ofräsch igen. Häromkvällen lyssnade jag på en kvinna som befann sig i klimakteriet. "Jag är varm hela tiden och springer och öppnar fönster och allt som kan öppnas för att få lite svalka." Tänkte för mig själv att det där är inte långt ifrån en beskrivning på mig själv.

Men jag undrar just... Har jag hamnat i klimakteriet? Kan man ens gör det när man inte ens fyllt trettio? Kanske har jag börjat med för varma kläder för tidigt? Kanske ska sommargarderoben fortfarande gälla?

Nu när jag tänker efter är det faktiskt väldigt sällan jag känner mig normaltempererad... Antingen alldeles för varm eller alldeles för kall... Kan man byta kylarvätska, som på en bil? Kanske är det där felet sitter?

Jag undrar just om ni kanske vet någon annan orsak till att varken kyl- eller värmesystem tycks fungera?

1 kommentarer

Lisa

28 Aug 2009 16:57

nja, under tidiga tonåren svettades jag hela tiden, spelade ingen roll vilket väder eller vilka kläder, så det har kanske något med hormoner att göra? hormonpåverkande saker är väl typ som du säger klimakterie samt p-piller, graviditet, kosttillskott, stress etc. eller så är det bara hög luftfuktighet i sthlm såhär på sensensommaren?

Kommentera

Publiceras ej