Tidsfördriv

0kommentarer

Sitter här och fördriver tiden medan Favoriten tittar på fotoll. Har spenderat dagen tills nu i stooor galleria för att handla julklappar. Eftersom min hjärna inte är inställd på att köpa gåvor än på några dagar hittar jag mest saker till mig själv. Lydigt har jag låtit de sakerna ligga kvar i butiken efter menande blickar och uttalanden och faktiskt lyckats få till två klappar till idag. Eftersom vi med lappsystemet reducerat julklapptshysterin i vår familj har jag nu ungefär fyra kvar, varav en handlar om att bara gå in i rätt affär och köpa. Inget tankearbete där inte. Sedan kan det ju alltid hända att man springer på det där som bara skulle vara helt oumbärligt för någon annan och då får man väl slå till. Och annars har jag ju en hel del saker tillbakalagda efter menande blickar i butiker...

Dricker lite glögg och läser om Kollegans reseliv, just nu Thailand... Känns som kontrasten mellan lata dagar i sanden med grillad annanas och julklappsshopping med glögg är stor. Men snart är vi där och njuter vi också! Ska bli så skönt! Sol, sand, hav, kokosshake, öl, pad thai och mys med Favoriten. Som jag längtar!


Kommentera

Publiceras ej