I en rulltrappa nära dig

0kommentarer

Ni vet den där rulltrappsleken som går ut på att man innan man kommit upp/ner ska ha valt någon i mötande rulltrappan man måste ligga med/gifta sig med/mörda. Jag brukar ofta roa mig med den, tycker det räcker att endast välja en som man måste ligga med. Har man valt någon i början av färden får man stå sitt kast, man får alltså inte senare ångra sig för att någon bättre dyker upp längre upp/ner. Ni är med på reglerna!

Ungefär varje gång får jag precis i början av rulltrappsfärden syn på någon som ser helt okej ut. Men så tänker jag att det är dumt att välja så tidigt för de få gånger jag gjort det har i 7 fall av 8 någon bättre dykt och jag har tvingats fortsätta min färd i grämelse. Efter den som ser helt okej ut kanske det kommer någon som ser bra ut. Men varför nöja sig?! Nej, jag väljer inte den heller i hopp om att en riktigt snygg främling ska stå på ett mötande trappsteg längre upp/ner.

Nu snart, när som helst nu! Nu är trappan snart slut, stegen börjar plana ut och jag har inte valt någon... Väldigt nära rulltrappans ändhållplats nu... Måste välja! Var är min snygga främling?! Och där måste mitt val vara gjort och det enda som finns kvar är antingen ett barn, en gubbe med snor hängande i skägget eller en hund...

Det är tur att det bara är en lek!

Kommentera

Publiceras ej