Motivationen tryter

1kommentarer

Snart är jag halvvägs genom träningsprogrammet på 26 veckor som ska leda till att jag störigt flyger fram över mållinjen på Stadion den 30 maj. Hittils har det gått över förväntan! Jag har inte missat många pass, inte varit sjuk en enda gång -peppar, peppar! Det enda som hindrat mig lite hittils har varit fotjävlen som nu, till min stora lycka, verkar gått i graven...

Det största hotet just nu är bristen på träningsmotivation. Något jag ser allvarligt på då det ungefär aldrig hänt mig att den där latmasken sätter sig emot som en aldrig så trotsig två-åring. Som nu till exempel har jag skjutit dagens löpning på morgondagen med ursäkt att jag ska iväg och jobba kväll och det faktiskt är himla snöigt ute... Så larvigt och olikt mig!

Har dock en plan för att råda bot på motivationsbristen. Har aldrig tränat såhär "ensidigt" förut och tror att det är där skon kan tänkas klämma på strumpsömmen. Ska lägga in lite alternativ träning i form av spinning, rodd och bodypump i någon vecka. Så hoppas vi att snön smälter och att motivationen återvänder!

1 kommentarer

Lisa

24 Feb 2009 18:14

maja, du behøver inte oroa dig. som du vet ær jag din motsats, alltså vanligtvis en latmask, och nær jag får perioder med motivation brukar de førsvinna rætt så fort igen. ær sækert samma med dig, snart førsvinner latmasken och du ær ditt vanliga jag igen. (sitter på skolan och orkar inte ændra bokstæverna, sorry)

Kommentera

Publiceras ej