Gråa dagar

1kommentarer

Idag är en sådan där dag när allt känns lite sämre än andra dagar. Lägenheten känns stökig och att det inte blev något med den där flingen för hundra år sedan känns just idag lite extra tråkigt. Jag tar tag med tummen och pekfingret i sidan på mig själv och tyckar att det faktiskt är mer jag får tag i än det var sist. Och visst sitter byxorna lite tajtare om låren också? Men behåns kupor däremot fylls inte ut som de borde.

Antagligen kommer jag imorgon rycka på axlarna och ta allt det här som jag idag gräver ner mig under med en klackspark. Men just idag är det lite gråare än andra dagar...

Det finns en fagrare glans, någon annanstans
Du får hoppas som om himlen fanns, och tro och be att det ska gå
För du får ingen tröst, av din inre röst
Den vill knäcka dig varenda höst, och gråa dagar skyndar aldrig på
-Gråa dagar, Lars Winnerbäck



1 kommentarer

Jeanette

10 Jun 2009 20:12

Vänder i dörren när jag läser detta :)

Kommentera

Publiceras ej