Är planer som gått i stöpet stöpta?

0kommentarer

Nu är det snart lördageftermiddag och jag har inte läst en enda sida i de där böckerna jag tänkt begrava näsan i hela dagen. Istället har jag ägnat mig åt dvd-frukost, tvättstugan, trimmat Favoritens skalle, lagat god lunchgryta...

Kvar på att-göra-listan finns en liten springtur. Men den kan vänta en timme eller två.

Ett fruktansvärt sötsug attackerar mig också. Två veckor exakt kvar på fastan idag. Fyra veckor och fyra dagar har den pågått hittils och jag har fuskat fyra gånger.
  • 8 mars. 1 kokostopp, 1 bit kardemummakaka och en kubb.
  • 15 mars. 1 bit äppelkaka med lite glass.
  • 22 mars. 1 cookie se nedan.
  • 27 mars. Chokladmousseefterätt. (Under en vädligt trevlig middag på en mycket reckommenderbar restaurang.)
Ser hemskt mycket ut när det är uppspaltat sådär men jag vägrar att känna det som ett nederlag! Tänk om jag inte haft den här lilla överrenskommelsen med mig själv, då hade listan lätt varit dubbelt så lång. Saker jag vet hade stått med är till exempel jordnötsringar som Favoriten åt i fjällen, chokladboll till eftermiddagsfikat på jobb häromdagen, chokladkaka till fikat på helgjobb för lite sedan, bussgodis på väg till och från Småstaden och fjällen och en massa annat. Så jag är ändå på det stora hela nöjd. Har sagt nej vid fler tillfällen än de fyra jag trillade dit om man säger så. Nu är det nolltolerans fram till påskafton...

Kommentera

Publiceras ej