Columbus

0kommentarer

Startade dagen riktigt tidigt idag. Drog på mig samma kläder som jag drog på mig i måndags morse och promenerade genom ett Vasastan i vinterskrud till ett Sats som hade Pilates på schemat. Hann hem precis lagom för att pussa och krama Favoriten hejdå. Nu äter jag frukost som skulle mätta en häst och ska snart duscha, göra mig i ordning och sedan dra igång dagen på riktigt. Blir litet förmiddagsjobb och senare jobb med Chefen. Kanske återvänder jag till en av butikerna som ingick i gårdagens mikrorunda för att köpa en top som inte lämnat tanken min sedan igår.

I hjärnan går Kent - Columbus på repeat...

Stockholm vaknar långsamt och jag är full igen
Snön hyr ut sin oskuld till hela Kungsholms torg
Det känns som när jag kom hit way back in 93
En ynklig rad av fotspår,
en okänd kontinent

Om det här är allt vi hinner med,
så håll mig hårt min älskling

Snön hyr ut sin oskuld för skiten bara känns

Vi kan följa mina spår hem
Columbus var mitt namn

Kommentera

Publiceras ej