Det gamla vanliga

1kommentarer

Har jobbat med Chefen idag. Hon är som vanligt grym och jag var i perioder helt lost. Sedan när Chefen säger det där som jag inte förstod ett enda vift av så är det så självklart att det är det som viftats. Efter jobb gick jag en mini-, nej inte ens det, en mikrosväng på stan. Börjar dyka upp en del vårfint nu...

Sitter här och drar på att byta om till löparstassen. Varför skulle det komma snö just idag?! Men ut ska jag, om så bara en liten sväng. Det här handlar om att bryta ner motståndet... Och det ska jag! Ser ut genom fönstret att det fortfarande snöar. Och om bara den här staden kunde sköta det här med plogandet vore det ingen stor sak. Nu vet jag att det blir till att kämpa med omkring en decimeter snö som underlag. På vissa ställen grundad med tillplattat slask som blir halkigt värre.

Hade planer på att köra spinning men fanns inget pass under eftermiddagen/kvällen på de tre Sats jag kunde tänka mig gå på som hade mindre än fem personer i kö. Så det finns ingen utväg. Löpband hade ju kunnat vara ett alternativ men är det något som skapar mer motstånd i mig än snön så är det nog just löpband.

Nej, nu åker löpoutfiten på. Tänk vad skön den där sanslöst varma duschen kommer vara sedan! Och vad gott middagen kommer smaka som ska tillagas av så mycket som vildsvinsfärs, den ni!

1 kommentarer

Jeanette

13 Mar 2009 18:24

Jag ser riktigt framför mig hur du gjorde high 5, kastade in djuret i bakluckad, körde hem, lassade upp det på bänken och tog fram stora Japankniven. Färs var det här! Du sålde kanske resterna till Middagsfrid så fler fick smaka?

Kommentera

Publiceras ej