Min älskade Inga-Märta Tjingeling

1kommentarer

Idag bar det av mot småstaden för lite familjemys. Lilla systerdottern, hon som fotograferar så mycket, aka Inga-Märta och jag hade en pratstund medan vi lekte limbo. Det är alltid lika underbart att höra barns tankar om livet och ingenting. Idag förklarades det för mig att jag aldrig kommer bli liten igen. Som lite backrundsinfo kan jag nämna att hon förut pratat i termer som "Det kan du göra när du blir liten", alltså på samma sätt som "När jag blir stor...". Sedan löpte samtalet vidare ungefär såhär:
Inga-Märta: -Man blir hundra sen dör man
Jag: -Hundra är bra, det vill jag bli innan jag dör
Inga-Märta: -Ja, det blir du! Men jag har tusen år tills jag blir hundra.
Jag: -Ja, det är jättelänge tills dess!
Inga-Märta: -Men du har kanske tre veckor...

Så nu vet jag det och kanske skulle börja leva därefter också?!

1 kommentarer

Kollegan

15 Nov 2009 04:25

haha.. sa sot! Ar i Vietnam nu o har de riktigt varmt o skont :)

Kommentera

Publiceras ej