Om jag hade lite kraft kvar att ge dig

0kommentarer

Jag är stressad. Jag tror det i alla fall, har inte riktigt hunnit känna efter. Jag kan inte komma på någon annan beskrivning än det gamla slitna "det är mycket nu". Det är jobb och så lite jobb. När jag inte jobbar eller tränar är det så mycket jag borde... Ringa, hälsa på, finnas där... Men samtidigt har jag en tvätthög som växer, en diskho med begränsad volym och dammråttor som dansar under sängen i dammsugarens frånvaro. Sedan behöver jag bara vara också, jag behöver sitta och glo på värdelösa tv-program eller bläddra i glansiga tidningar.

Jag räcker helt enkelt inte till ens för mig själv...
Men om jag hade lite kraft kvar att ge dig
om jag hade lite hjärta att dela med mig
om jag hade lite kärlek
så var den till dig
-Kent, Vals för satan

Nu ska jag springa ner i tvättstugan och se om det är klart så jag kan slänga in nästa maskin innan jag åker iväg och jobbar och hoppas hinna hem innan min tid i tvättstugan är slut. Så ska jag springa en sväng och städa lite innan det vankas eftermiddagsjobb. Sedan är det lite askultation inför kommande jobb till kvällen. Det är mycket nu...

Kommentera

Publiceras ej