Tömd

0kommentarer

Morgonen har ägnats åt att tömma kroppen på bränsle inför kolhydratuppladdning som ska pågå i dagarna tre. Vet inte vad jag ska tro eller tycka om det här med kolhydratuppladdning. Läser både för och emot, läser sant och falskt och så fnns det en hel del där ute som vill slå hål på myterna om kolhydratuppladdning. Vad jag förstått så är det som jag gör inte precis hardcore. Jag har inte uteslutit kolhydrater ur min kost under en vecka för att sedan äta pasta så att magen står i fyra hörn. Vad jag gjort är att dra ner lite på kolhydraterna de senaste dagarna, sprungit ett pass igårkväll och ett nu på morgonen utan speciellt mycket kolhydratintag mellan och nu kommer jag äta lite mer kolhydratrik kost under tre dagar. En liten lightvariant alltså.

Hur som helst behöver man ju energi om man ska springa tre mil i terräng. Vi får se hur det kommer gå, har fortfarande inte lyckats nå en överrenskommelse med mitt inre jag när det gäller målbild.

Nu känns det som alltid lyxigt att vara tränad, äten, duschad och klar men ändå ha en lång stund kvar innan det är dags för jobb. Dagens bästa stund!

Kommentera

Publiceras ej