Välkommen till mitt huvud en helt vanlig onsdag i september

0kommentarer

Foten gör ont. Mycket. Jag kan inte gå. Ska jag försöka ta mig någonstans där de kan göra något åt det ändå, typ amputera... Men jag hatar vårdcentraler och husläkare. Det enda de gör är att säga att de inte riktigt vet vad det är för fel men man kan smörja med något och återkomma om det inte skulle gå över. Ja, jag får väl helt enkelt vänta då. Men hur ska jag ta mig fram under tiden?!

"Taxi? Hem i alla fall....."
Ja, så får det bli idag. Fast tvärtom, i alla fall till att börja med. Tack för tipset 1:an!

Den där rökrösten på sjukvårdsupplysningen sade ju faktiskt exakt det som jag trodde att husläkaren skulle säga om jag släpade mig dit också. På ett ganska nedlåtande sätt dessutom. Ungefär som att om jag givit mig ut och sprungit och fått ont så får jag väl skylla mig själv. Jaha, men om du får kol om fem år så ta inte mina skattepengar och köp en syrgasmaskin. Och förresten så är varken cigaretter eller syrgas speciellt klimatsmart. Jaja, inte hennes fel att jag har ont i foten.

Får försöka tänka som mamma alltid så uppmuntrande säger att det går över när det är som värst. Bara det att jag trodde det var som värst igår ända tills jag vaknade imorse...




Kommentera

Publiceras ej