Välkomna till mitt huvud en helt vanlig måndag i september

5kommentarer

Idag har jag storhandlat. Eller, jag plockade korgen så full som jag vågade med tanke på att jag ensam skulle bära hem allt. Det är jobbigt att bära hem mat. När jag gick där på väg hem, de tunga kassarna förlängde mina armar någon millimeter för varje steg, funderade jag över en lösning på problemet. Som jag ser det finns det tre alternativ. Köpa bil eller en sådan där dra-maten-väska. Det tredje alternativet är att jag skaffar unge så att jag har en barnvagn och kan lassa varorna där under ni vet. Men sedan kom jag på att det är fritt fram för vem som helst att skaffa barnvagn utan att skffa barn. Så slog mig tanken att när jag sett folk som använder barnvagn för just mat-körning är det inte sådant folk jag känner att jag vill förknippas med. Fast de människorna brukar ju inte heller ha en sådan där Bugaboo Jungle eller vad de nu heter. Och gör jag sådär som alla andra och fäster ett tygstycke med en hårklämma för öppningen där man annars skulle se om det faktiskt fanns en bebis i vagnen eller inte... Fast en dra-maten ändå...

Ja, vad säger ni?

5 kommentarer

Trean

21 Sep 2009 15:20

Hahaha, jaa du?? Barnvagn vs Dramaten?? Same shit different name... Lovar att en dramaten inte väcker dig på nätterna tjatar sig igenom dagarna, kräks och bajsar på olämpliga ställen...fast å andra sidan så kommer inte en dramaten och kryper upp i ditt knä med en pussig mun och säger "Älskar dig mamma"... om du nu tänkte ha nåt annat än matkassar i din buggabo... jaja, du vet hur jag menar!!



Kramen

Kollegan

21 Sep 2009 15:47

Varför inte en cykel med cykelkorg :) Så handlar jag. Men skulle mycker hellre ha en barnvagn, eller jag menar en bebis :)

Lisa

21 Sep 2009 17:04

ryggsäck? ;)

1an

21 Sep 2009 22:02

Taxi? Hem i alla fall.....

caroline

22 Sep 2009 07:26

skrinda!

Kommentera

Publiceras ej