Less

1kommentarer

Jaha, imorgon flyttar vi hem. Inte så mycket för att allt är klart som för att hemlängtan börjar bli outhärdlig och att mitt helgjobb rimmar illa med de långa bussresorna som vistelsen här i småstaden innebär.

Idag skulle målarna påbörja sitt, enligt dem själva, fyra till fem arbetsdagar långa jobb. Det och eljobb är det enda som återstår. Elektrikern skulle hört av sig idag, så har inte skett. Dagens arbetsinsats från målarens sida består i att ha hämtat nyckeln och burit upp lite grejjer. Inte en gnutta spackel någonstans.

På fredag är min lediga dag och likaså på måndag, just nu känner jag att om de inte kan komma och jobba när det passar oss behöver de inte komma och störa mig på mina lediga dagar heller. Om jag visste var elektrikerns brevlåda bodde vore jag nog farligt nära att skicka honom lite bajs.

Snickaren som monterat in vårt kylskåp i inbyggnadsskåpet och monterat på luckorna utan att först såga hål i skåpsryggen och stuckit i elkontakten i uttaget som finns där står inte heller högt i kurs. Nu måste alltså luckorna monteras ner, kylskåpet lyftas ut, hålet sågas, kylskåpet tillbaka in och luckorna tillbaka igen. Men när jag tänker på vilka betyg som krävs för att komma in på byggprogrammet blir jag ändå inte förvånad.

Som ni märker är jag lite less. Det är kanske tur att det inte går att ringa till folk förrän imorgon när jag sovit på saken.

1 kommentarer

Caroline

11 Feb 2010 21:30

Fast med tanke på hur många arbetslösa snickare det går omkring kanske man borde vara rädd om sitt jobb? Eller är det kanske tio tusen i a-kassa som lockar mer? ;)

Kommentera

Publiceras ej