Stressad över korta långpass

0kommentarer

Ramlade iväg riktigt tidigt imorse. Men dagen blev inte så lång, skönt! Ändå har jag hunnit med att nöta lite på SATS löpband också. Känner en viss stress när jag tänker på hur tiden rinner iväg och träningsmålet kommer närmre och närmre. Långpassen är verkligen inte så långa som de borde vara i den här fasen av träningen. Vill inte skylla på vintern men lite ställer den ju till det, den och så helgjobb. Långpass på löpband känns inte så lockande heller...

Men kanske om jag byter ut och kör intervallerna i parkeringsgaraget istället för på löpbandet sedan när vi flyttat hem att jag inte är fullt så trött på löpband när långpassen ska avverkas. Men det är verkligen betoning på kanske där! Behöver bättre lurar till Ipoden också, de jag har nu glider ur när man blir svettig. Väldigt irriterande i längden.

Jag får försöka tänka på hur bra kvalitetsträningen går istället för att fokusera på hur knackigt långpassen går...

Kommentera

Publiceras ej