Mycket träning

0kommentarer

Blir mycket löpning och träning här på bloggen men det är inte så konstigt eftersom det är vad jag lägger en hel del av min fritid på. Kollade blogginlägget från tionde mars ifjol. Så sade jag om löpband då, i år kom vintern som ändå fått mig att löpa en och annan kilometer löpband. Men just idag började jag dagen ute i morgonsolen. Det är lite halkigt här och där får man väl ändå säga men det funkar. Så länge man inte ska intervallträna eller av annan orsak springa lite fortare så.

Hörde en sak i helgen. Man hade testat att springa på ena sidan av gatan där det var barmark (asfalt) och sedan på andra sidan där det var snö/is. För att hålla samma puls på båda sträckorna var man tvungen att sänka kilometerfarten med trettio sekunder på snö/is-sidan. Så mycket jobbigare är det alltså att springa på vinterunderlag.

Nej, nu har jag tuggat i mig gröten, dags för duschen!

Kommentera

Publiceras ej