Någon gång ska vara den första

0kommentarer

I mitt yrke får man inte försova sig, missa bussar eller något annat som innebär att man kommer försent. Jag har aldrig under hela min tid inom yrket gjort något av dessa. Jo, det är klart att jag missat en buss eller två men ändå sett till att hinna fram i tid. Har också satt mig på fel tåg eller liknande men på något sätt alltid lyckats rätta till eller springa som en galning så jag kommit i tid, svettig kanske men i tid! Sedan har man ibland blivit lite sen på grund av omständigheter som man själv inte kan råda över.

Vad jag däremot aldrig gjort är att försova mig. Tills imorse! Vaknade av att Favoriten undrade när jag skulle gå upp egentligen. Yrvaken, förvirrad och med en klump i magen inser jag att jag just då redan borde sitta försjunken i Odjuret på väg till jobb. Fem minuter senare är jag på väg... Undrar hela tiden hur jag kunnat missa väckarklockan?! Använder, som så många andra, mobilen till väckarklocka. En bit på väg meddelas att jag kan vända hem igen. Jag åker tacksamt hem och är glad att jag inte redan avslöjat att jag skulle blivit sen.

Hemma lägger jag mobilen på laddning, undrar fortfarande väldigt mycket över hur jag kunnat missa väckarklockan! Har som sagt inte hänt förut. Lite senare återvänder jag till mobilen vars display visar tre missade samtal och lika många sms. Hur har jag kunant undgå att höra det?! Några tester senare inser jag att min mobil helt enkelt blivit stum. Så spännande! Spelar ingen roll vilken ljudprofil jag väljer. Så praktiskt!

Startar om mobilen och nu låter den igen men känner inget större förtroende längre... Bara väntar på när den ska svika mig igen!

Leder mig till frågan hur lång livstid en mobil egentligen ska förväntas ha?! Har haft min sedan oktober 2008. Dags att byta?!

Kommentera

Publiceras ej