Gråa dagar skyndar aldrig på...

0kommentarer

Dagen idag började med en riktig skitmorgon. Sovit dåligt och vaknade trött. Ont här och där och speciellt i armen där influensasprutan sattes igår. Ja, det blev vaccin ändå...

Sedan blev det så stressigt och småsaker retade upp mig. Blev osams med Favoriten över skitsaker och gick hemifrån arg som ett bi. Korta tåg i rusningstrafik. Missade bussen som anslöt till nästa buss som jag såklart också missade. Blev irriterad på stackars damen i kassan på pressbyrån och snäste. Slog i huvudet i hatthyllan på bussen.

Någonstans på vägen mot Småstaden som var målet med alla korta tåg och bussar vände det. Mycket tack vare mina underbara Strumpystrar och så lilla mamma. De fixade och ordnade och krånglade så att mitt klantande med bussar inte fick så stora konsekvenser.

Vi tog oss fram till Systerdotter som fyller år idag och fikade hennes supergoda saffranbullar och cookies. Där med allt det goda fikat och allt det trevliga sällskapet bleknade minnet av skitmorgonen en aning.

Men såklart dök det under sena eftermiddagen upp saker som retade upp mig. Människor som stjäl min energi med snikenhet. Ibland blir jag livrädd för att skada mig och bli beroende av andras hjälp, jag vet hur vissa som ska erbjuda den där hjälpen tänker och det är inte vackert!

Nu ska jag försöka hitta tillbaka till myskänslan som fyllde mig tidigare idag där vid bullfatet hos Systerdotter. Arga snickarn och Favoriten hjälper säkert till denna gång.

Kommentera

Publiceras ej