Sorg

0kommentarer

Jag tog en promenad idag innan jobbet. Som vanligt hade jag Ipoden med podradio som sällskap. Men så mitt i en massa prat om Stockholm filmfestival blev det bara tyst. Min älskade Ipod bara dog, en plötligt död. Uppspelningen har bara stannat mitt i, playsymbolen visas fortfarande dock, det går inte att "låsa upp den" alltså den är som knapplåst hela tiden. Försökt ansluta den till datorn men datorn hittar den inte.

Ett stilla hopp lever inom mig ändå. Tänker att batteriet måste ju ta slut någon gång och då kanske den, likt Jesus, uppstår igen ifrån de döda. Vem vet och den som lever får se!

I annat fall får jag vänja mig vid att använda min nya Iphone som Ipod, eller kanske rent av skaffa Spotify...


Minns fortfarande den dagen jag fick den!

Kommentera

Publiceras ej