Helgen lider mot sitt slut...

1kommentarer

Mycket jobb den här helgen, men lite annat har vi hunnit med också. Lite shopping igår som ni redan vet och idag höstens Rotmosmiddag hos Svärmormor. Som vanligt galet god mat...

Fått ett litet projekt på hjärnan också. När jag kommer på något jag vill göra kan jag drabbas av en kliande otålighet att komma igång. Har nog alltid varit lite sådan tror jag. Sedan när jag börjat vet jag att jag kommer vilja vara färdig på en gång, helst igår. Om det tar för lång tid finns risken att jag ger upp...

Jag minns en gång när jag var liten och hade fått på hjärnan att jag skulle bygga en koja, ambitiösa planer, fönster och allt. Sågade och spikade och sågade och spikade.... Sedan började Fragglarna eller om det var Varuhuset (ja, vi fick titta på Varuhuset som barn) på tv och kojan blev aldrig färdig. Har många sådana halvfärdiga skapelser bakom mig och ändå tror jag återigen att just den här gången kommer jag göra klart. -Vi får väl se!

1 kommentarer

Trean

11 Oct 2010 11:51

Får ofta höra från sambon: "Du är jätteduktig på ideér och att börja genomföra dem, men det blir ju aldrig klart..." Och jag kan hålla med. Har hela sommaren velat dra igång ett gjuteri-projekt. Du vet, gjuta fina saker i cement som man kan ha i trädgården, men jag vågade aldrig börja för jag visste inte om det skulle bli något av det i slutändan sen iaf... Kanske nästa år?

Kommentera

Publiceras ej