Vaccin eller inte...?!

1kommentarer

Så tillhör jag tydligen en riskgrupp för första gången i lilla livet mitt. Har alltid avfärdat influensavaccin med att det är bättre att kroppen får bygga upp sitt egna försvar. Att vaccinets skydd inte är någon hundraprocentig garanti har också varit ett av mina argument.

Förra årets svininfluensa var väl den som orsakade mest fudneringar kring vaccin eller inte men alla jag kände som tog sprutan nockades av biverkningarna vilket fick mig att avstå. I år tillhör man då som sagt en riskgrupp... Kanske är det lika bra att ta den där lilla sprutan? Då har man i alla fall gjort vad man kunnat för att ta hand om sig vilket vara ett mer eller mindre ofrivilligt mantra nu för tiden.

1 kommentarer

c

28 Oct 2010 08:25

alltså det blir inflation på det där att man ska vara så himla försiktig. Jag tror mer på att leva som man brukar. Väga riskerna mot behovet av hängslen och livrem liksom.

Kommentera

Publiceras ej