Jag vill ge dig ALLT

0kommentarer

Ni vet Arlas reklam de har nu om betessläpp? Hos mig väcker den barndomsminnen. Jag och systrarna inslängda i höskrindan som parkerats på laggårdsbacken. Där från säker plats kunde vi spana in det spännande betessläppet. Lite nervöst pirrade det allt i magen när jag såg Farfar och Pappa där ute bland de stångandes ungdjuren. (På den tiden var det ungdjuren som släpptes ut, kossorna stannade inne vad jag minns i alla fall.)

Jag vill ge Killen allt det där, men det går ju inte. Vill ge honom inte bara en barndom vilken som helst utan jag vill ge honom min egen. Eller i alla fall det som jag nu efterhand minns som sådär Bullerby-aktigt. Jag vill ge honom kattungar på höskullen, jag vill att han ska få se mamma och pappa bada med kläderna på när höskörden är klar och jag vill att han ska få uppleva betesläppet från en höskrinda. Jag vill ge honom allt det där, men det går ju inte.

Det går inte att ge honom mina minnen, de kan inte levas igen, inte av någon. Men de finns bevarade och de kan berättas. Och det fina med tvåtusentalet är att man som stanare kan använda internet för att kolla upp var närmsta betessläpp finns.

Kommentera

Publiceras ej