Rapport från sjukstugan

0kommentarer

Det är verkligen ganska så jobbigt att vara sjuk när man är hemma med barn. Det är väl ganska så jobbigt att vara sjuk när man jobbar också men då kan man ju om man vill sjukanmäla sig, lägga sig i soffan under en filt och kolla dåliga tv-serier. När man är hemma med barn finns inte riktigt det alternativet. Däremot är det ingen som tar hänsyn till att jag behöver snyta mig, Killen behöver ju mina händer till att gå. Att det lätt framåtlutade läget som just gåendet innebär leder till änu täpptare näsa och att trycket i hela huvudet ökar är inget som verkar bekomma någon utom just mig.

Självklart ramlar ju hallspegeln också precis när jag lämnat Killen ur syne en minut för att ta mig en alvedon.

Men allt det där var igår, idag mår jag så mycket bättre och hostar så mycket mer. Ska ta och ge oss ut när Killen vaknat, har födelsedagspost att fixa.

En annan sak jag noterat är att när man har barn hinner man inte bomma igen den ena sjukstugan innan nästa ska öppnas.

Kommentera

Publiceras ej