Gråa dagar blir ??? framåt natten

0kommentarer

Det verkade inte som att det skulle bli någon bra dag idag. Vaknade tjock i halsen och täppt i näsan precis som jag gjort de senaste dagarna. Sedan begick jag ju det där brottet (?) när jag intygade att allt var korrekt och riktigt fast det inte alls var det, inte fått tag i någon som kunnat åtgärda det hela heller så får bli morgondagens lilla uppdrag.

Sedan begav jag mig ut för att få mig en nypa luft. Det var städdag på gatan vilket på vintern innebär storplogning och tydligen väldigt halt. Jag halkade till och min halvstela lite vaggande gångstil blev inte precis bättre av det. Men tänkte genomblödning och fullföljde ändå promenaden vilket faktiskt verkar ha funkat!

Var lite tveksam till att ge mig på ett brödbak. Tänkte att det säkert inte kommer jäsa eller så kommer jag tappa degen på golvet, bränna mig på en plåt eller något annat grå-dags-aktigt. Men skam den som ger sig, jag behövde tidsfördriv.

Varför inte laga mat-och-potatis-middag i form av pannbiff, brunsås och lingon också?! Säkert kommer lingonen bli sura, såsen klumpa sig och biffen bli bränd. Om jag inte tappar gjutjärnspannan på tårna förstås...

Men någonstans där i baket, jäsläsningen (läsning av spännande bok som utförs medan degen jäser) och matlagningen skyndade denna gråa dag på och jag fick lite tröst av min inre röst...

Nu väntar jag bara på att Favoriten ska komma hem så vi kan kvällsmysa med mina nybakade ciabattas!

Kommentera

Publiceras ej