Lite mer om barnmat

1kommentarer

I den ekonomiska kampen mellan mina småkok och burkmaten vet jag inte hur läget ligger faktiskt. Men en bruk kostar mellan fem och tio kronor lite beroende på innehåll och ekologi och sådär. Och man får ju ganska mycket frukt eller rotsaker för fem till tio kronor. Idag köpte jag några burkar, bland annat morotpuré för fem kronor och nittio öre. Kan jämföras med priset på en påse morötter som kostar cirka femton kronor och ger garanterat mer än tre burkar.

Men vad är det man brukar man säga -det man tjänar på gungorna förlorar man på karusellerna...

En produkt som skrämde mig där bland de burkfyllda hyllorna idag lite var den här:



Skulle själv aldrig äta något som hette yoghurt men kunde stå på en hylla i helt vanlig rumstemperatur. Är dåligt påläst kring det här med bebisar-laktos-skummjölk-vanliga mjölkprodukter men känner såhär: Om man inte är redo för att äta mjölkprodukter från mejeriavdelningen kanske man inte ska bida sin tid med låtsasmejerier.

Min linje i hela den här puréade burkbubblan snirklar sig nog så nära rena råvaror som möjligt. Vare sig de kommer på burk eller ej...

1 kommentarer

carro

21 Jul 2011 20:55

"Men vad är det man brukar man säga -det man tjänar på gungorna förlorar man på karusellerna..."



Angående vad "man" tydligen brukar säga har jag bara en sak att säga: "Tell me, was it hard travelling back in time finding that talessätt?"



Minns du tillfället någon sa så om något gammaldags sist? Ledtråd: Den gången var "finding that talessätt" utbytt mot "buying that tv"...



kram!



Kommentera

Publiceras ej