Dussinet fullt (eventuellt guldtian)

0kommentarer

Imorgon ska Killen, helt enligt rådande mode, iklädas långklänning. Är lite osäker om han är tolfte eller tionde ungen som får vatten på huvudet i klänningen som lilla Mamman virkade när hon väntade min äldsta Storstrumpa (som älskar att jag använder prefixet äldsta när jag presenterar henne).

Är mest nervös att han ska skrika och gapa sig genom hela ceremonin. Dels för att det vore himla tråkigt och lite jobbigt men också för att jag hört att de barn som skriker när de döps blir präst när de blir stora. Vad jag nu har emot det yrkesvalet vet jag inte riktigt förutom att det verkar himla tråkigt och lite jobbigt men också för att jag, när jag ser en präst tänker på de stackars föräldrarna som fick stå med en skrikande bebis hela dopet och tänka på att deras son/dotter en dag skulle bli präst...

Tror det får bli sängen nu. Killen har redan somnat, första natten utan pyjamas eftersom det gått och blivit SOMMAR!

Kommentera

Publiceras ej