Gissa!

0kommentarer

Håller på och rotar runt i köket. Röjer lite disk, kokar katrinplommonpuré (mer om det snart!) och fixar-donar lite. Ropar en fråga in till vardagsrummet, får inget svar. Tänker att det är väl spännande i (den inspelade) formel etten. Ropar frågan lite förkortad igen med samma resultat. Smyger mig runt hörnet och ser att det numera inte bara är Killen som sover på soffan. Brukar ju roa oss med att leken "undrar-när-han-vaknar-imorgon-bitti-nu-när-han-somnade-klockan-xx:xx" ibland. Så... Ja... Vad tror ni om en trettioåring som somnar före klockan nio?

Och så purén, det var verkligen busenkelt! För två deciliter katrinplommon får man något som ser ut att motsvara kanske fyra-fem små burkar (observera att mitt ögonmått är uruselt och purén fortfarande befinner sig i kastrullen, kan återkomma i frågan om någon är intresserad). Köpte en burk Nestlé katrinplommonpuré för att kunna jämföra lite konsistens och smak och skillnaden är så gott som omärkbar. Blir repris på den helt enkelt.

Nu ska jag bara fixa-dona färdigt här innan jag kryper upp i soffan och stänger av det där oljudet som jag aldrig förstått hur någon människa någonsin kan somna till?! Trots att jag har två levande bevis på att det går inom några meters avstånd.

Kommentera

Publiceras ej