Promenad

0kommentarer

Idag var det dags för att träffa Den där mamman från föräldragruppen för en promenad. Jag är nog ganska bekväm av mig när det gäller att skapa nya kontakter. I en samling där möjligheten kan finnas håller jag mig ändå ofta till de jag redan känner. Handlar kanske mer om en osäkerhet på mig själv än bekvämlighet. Tänker att alla andra är nöjda med de vänner de redan har och inte är intresserade av mitt sällskap. Men så har jag insett att det är många lediga dagar framöver och att de där på promenad-/fikasällskaplistan nog inte kan bli för många. Så när man inte längre tvingas ihop med människor i en skolklass eller genom någon lagsport får väl föräldragruppen bli arenan.

Inser efter idag att bara man kliver ut ur den där bekvämlighetsrutan kan det leda till väldigt trevliga promenader...

Kommentera

Publiceras ej