LÄNGTAR

2kommentarer

Ibland längtar jag tillbaka till att vara ledig på heltid. De där som säger att det är fel att kalla föräldraledighet för ledighet för att det minsann inte är ledighet att vara hemma med barn är jag faktiskt inte alls överrens med. Vad är det med föräldraledighet som för att det inte är värt att kallas ledighet undrar jag?

Jag var orolig innan jag blev ledig att jag skulle bli rastlös, sakna jobbet och vuxet sällskap. Jag undrade faktiskt vad jag skulle ha för mig hela dagarna och föreställde mig en enorm ständig trötthet. Men jag fann mig till rätta bra i ledigheten. Det jag inte hade för mig idag kunde jag ju alltid göra imorgon eller nästa vecka.

Nu kan jag längta efter att få vara ledig igen. Börjar nästan räkna ner. Men så inser jag att den här gången kommer jag längta efter kollegorna och väldigt många av de som utgör mitt vuxna sällskap idag. Jag vet att den där tröttheten var överreklamerad. Jag hoppas att undran över vad jag ska ha för mig hela dagarna även denna gång är i onödan. Och jag hoppas jag ska finna mig till rätta i Vår Nya Stad.

2 kommentarer

Lisa

27 Oct 2011 10:57

En liten del av tiden kan ju spenderas med ledighetsfika med mig. Kaffe och skype fungerar alldeles utmärkt :)

carro

28 Oct 2011 22:11

Här är vi inne på fjärde månaden med 3 mål mat per natt och "morgon" klockan fem. Så här känns tröttheten underreklamerad! ;)



Den här ledigheten har du ju en helt ny stad att lära känna! Dags att köpa en ny promenadbok!

kram kram

Kommentera

Publiceras ej