Dagens löpning -familystajl

2kommentarer

Idag var det tänkt en utflykt till någonstans i detta landskap. Som en start på projektet att inte bo här en massa år utan att se oss omkring. Men grått och trist och regnigt besegrade vädret oss, speciellt som mitt humör matchade vädret som blått matchar gult.

Istället blev det lite löpning, hela lillfamiljen. Eller, Killen sov ju gott i vagnen dårå men jag och Favoriten sprang oss svettiga och flåsiga. Nu tror vi att det här är en ny vana för oss, en gång i veckan. Men vi får väl se! Upplägget för er som är nyfikna såg ut som följer:
  • rask promenad ca 1,5-2km
  • löpning runt en 500 meter lång slinga, den ena sprang och den andra vaktade vagnen som var parkerad vid en slänt som funkar fint att springa upp och ner för. 3 varv i var
  • den ena gick med vagnen åt ena hållet, den andra sprang åt andra hållet, när man möts byter man tills man gått 3 gånger med vagnen och sprungit 3 gånger (Favoriten klurade snabbt ut att ju långsammare man springer ju kortare behöver man springa. Jag gick igång på att hinna så långt som möjligt mellan bytena. Win-win kallas det va?!)
  • rask promenad ca 1-1,5km

Kan även läsas som recept på humörboost för gud så mycket gladare jag blev av friska luften. Det är väl allmänt känt att det inte finns bättre bot mot dåligt humör än att svettas lite?

Nej, nu ska jag se om pastan till middagens köttfärsås ska kokas. Drar mig dock numera från att resa mig upp när jag som nu satt mig på golvet eftersom det gör mig så snurrig i bollen. Ganska sådär himla störande när man är hemma med ett-åring kan jag säga!

 

2 kommentarer

Lisa

11 Apr 2012 11:16

Vad mysig helgtradition!

Vet att det finns ett fik med kakbuffé i Kristianstad som ska vara väldigt mysigt. Ska se om jag kommer på vad det heter. Jag hade ju åkt dit enbart på grund av fiket men ni kan ju ta det som en extra ting när ni utflyktar :)

Lisa

11 Apr 2012 11:23

http://kaffestuganannorlunda.se/ i närheten av Stenshuvud som tydligen är en nationalpark :)

Kommentera

Publiceras ej