Börjar se ett mönster...

1kommentarer

Killen kommer med tv-dosan sträckt mot mig, ger mig den och vänder sig sedan direkt mot tv:n. Okej, jag förstår att det betyder att jag ska starta tv:n eller byta kanal. Efter en liten stund ledsnar Killen och knallar iväg och gör något annat, kvar sitter jag och tittar på Charlie björn, Tinga Tinga eller Fåret Shaun.

Killen står nedanför skåpet vi brukar ställa upp datorn på och springer på stället, sträcker sig upp och gnäller lite. Jag startar spellistan med barnmusik. Killen blir överlycklig och jazzar loss lite en kort stund innan han springer iväg och hittar något att pyssla med. Kvar är jag med Luffarvisan, Tänk om jag hade en liten liten apa, Krokodilen i bilen och alla de andra som kommer sitta som majskroksklet på hjärnan resten av dag...förlåt...livet menar jag.

Killen kommer och drar i mitt byxben, sträcker sin lilla hand mot mig som betyder "kom". Så går vi mot byggklossar, leksaksbilar, kortlekar, lego eller whatever. En kort stund senare....

Ja, ni kanske också ser mönstret eller....?!
Behöver jag säga hur jag hamnade vid datorn just nu...? ...annars tar jag dig...vi flyger över kullarna, sträck ut armarna och följ med här kommer bobo... Vad Killen gör? Han har precis sorterat klart plastlådelådan i köket låter det som... ...greven hade en liten hund, trilla om varann serrö...å bobo å dodo e babblarna...björnen sover han e inte farlig...

Någon som känner igen sig?

1 kommentarer

Lina

29 Feb 2012 14:52

Haha sådär är det verkligen. Idag har jag sjungit i tid och otid på "bäversången" från Bolibompa med Nassim och Isabelle. Googla, skratta och se vad som väntar ;). Kram

Kommentera

Publiceras ej