Så mycket bättre

1kommentarer

Idag blev en bättre dag. Jag kunde få iväg oss till sångstund på öppna förskolan. En nöjd Kille gick runt framme på altaret, såg ut över samlingen föräldrar med barn i knät och klappade händerna. Tog en sväng på ica också för de där blöjornas skull. Gissa om jag blev chockad och lite arg när endast just den storlek och modell på blöja vi brukar köpa kostade inte mindre än etthundrasjuttionio kronor för fyrtiosex stycken. Alla andra låg på runt hundratio kronor. Drabbades av anut längtan till mitt ica i förra hemstaden där blöjpriserna aldrig översteg hundralappen.
På väg hem köpte jag gott bröd på bageriet och hyrde filmer så ikväll blir det te, smörgås, filmmys. Me And My Favourite!

1 kommentarer

carro

17 Feb 2012 20:25

men med tanke på att det var ungefär samma proportioner på bostadspriset (fast omvänt) kanske det jämnar ut sig vad det gäller fördel nya staden? ;) Jag trodde det var allmänt vedertaget för ica maxi att ha en sådan där drive "handla för mer än 200 och du får köpa blöjorna för 79:-?"

Kommentera

Publiceras ej