Vi skiter i allt

2kommentarer

Imorse åt vi frukost hela lillfamiljen samlad kring köksbordet, det var längesedan! Har varit besök här och resor där och så jobbveckor mittemellan. Den här helgen hade vi behövt rengöra golven, köpa plastbackar och gå till passexpeditionen bland annat. Men det tror jag vi tar och skiter i. Idag till exempel tar vi och ser en film, bakar och fikar en kaka och äter middag tillsammans. Imorgon har vi små planer på att prova ett sånt lekland. Killen kommer säkert vara lite liten för det mesta men det spelar ingen roll -Vi gör det tillsammans!

Appropå de där plastbackarna... Är tänkta till klädförvaring. Jag trodde aldrig att jag ett år efter graviditeten skulle sitta med en hel massa för stora kläder. Men så är det. Vikten är någonstans kring fem-sju kilo under vad jag vägde innan och det motsvarar ungefär en storlek. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min garderob? Spara ifall de tappade kilona hittar hem igen? Slänga och spara plats? Använda kläderna ändå är nog redan nerröstat även om det är trist att inse med vissa favoritplagg. Fast de blir mer bara plagg och mindre favoriter i takt med den försämrade passformen. Ja, jag vet inte jag... Men att jag bor i ett I-land och har problem därefter tvivlar jag inte på!

2 kommentarer

carro

18 Feb 2012 22:23

spara sådant som är på gränsen till lagom, men ändå i bra skick och skulle kunna funka om du går upp igen (ex vid ny graviditet). Claes ohlsson/jula har sådana där vakumpåsar som håller kläderna fräääääscha.

Sälj sådant som man kan få något för. Jag har blivit helt traderatokig och har just nu bud på totalt 850 kronor, för saker jag tänkt slänga. Sjukt spännande.

Skänk sådant som du gillar, men inte skulle få så mycket för. Du kanske inte behöver nämna att du skänker dem eftersom du misstänker att mottagaren är minst 5-7 kg tjockare än du ;)

sometstjerneskud.blogg.se

19 Feb 2012 14:52

Jag kanske kan titta lite när jag kommer upp, behöver byxor... Det som passade i juni, var för smått i oktober men har nu blivit för stort... Förresten, jag kanske inte behöver nya kläder, bara orken att laga någon annan mat än trekronorsnudlar, smoothies och vitaminpiller...

Kommentera

Publiceras ej