Lika förvirrande varje gång

3kommentarer

Det är små små saker i vardagen som gör den stora skillnaden mellan borta och hemma. Och visst kommer stunder då jag saknar hemma sådär så det hugger till i magen. Ibland när mammalediga dagar blir långa saknar jag att kunna slänga iväg ett sms till Kollegan "promenad?", "fika?" eller "öppna?". Det händer att jag saknar att promenera runt min ö, springa också för den delen. Att ha familjen på en bussfärds avstånd. Att känna gator och torg, veta vilken väg som är närmst och vilken buss man tar. Saknar mina favoritbutiker och att veta var sushin är god. Och jag saknar att inte behöva läsa på mjölkpaketen för att veta vilken jag ska ha!


Någon har målat med fel färg någonstans


3 kommentarer

Lisa

19 Jan 2012 21:40

Haha, du vänjer dig! Och den nya mjölken har ju faktiskt snyggare förpackningar.

Smuk Som Et Stjerneskud

20 Jan 2012 00:12

Min mjölk heter inte ens mjölk. Skummetmælk, mimimælk, letmælk och sødmælk. Det har tagit mig ett år att förstå att sødmælk inte är söt mjölk, utan det är vanlig mjölk, den som är röd hemma. Jag förstår hur du känner.

Lina

20 Jan 2012 20:36

I hear you! Kram

Kommentera

Publiceras ej