Min smörgås är ett russin

4kommentarer

Jag försöker använda teckenspråk med Killen. Det går inte sådär väldigt lysande alls men han tecknar i alla fall lampa och om jag tecknar "var är lampan?" så tittar han på lampan. Har nu övat med tecknet för smörgås ett tag och han har härmat rörelsen men inte kopplat den till betydelsen. Idag på öppna förskolan lägger jag fram några russin framför honom och han tecknar klockrent "smörgås" innan han med nöjd min börjar skyffla in russinen i munnen.

Får se vad tecknet äpple som vi också tjatar om kan komma att betyda...

4 kommentarer

Pollys mamma

05 Mar 2012 18:38

Ha ha, sötis!!

Har så dåligt samvete över att jag lixom "glömt bort" att teckna m Challe ... Han är ju dessutom inte så långt fram i dom talutveckling, så han hade ju verkligen varit hjälpt av det.

Hm..på fredag em när jag kommer hem får det bli hårdträning!!

carro

05 Mar 2012 19:51

Valdemar (persontecken) :-)

Lina

05 Mar 2012 20:32

:) gulligt! Förstår vad du menar med att ge kroppen en bra känsla och ett positivt minne av löpturen, tror jag pressat mig lite för hårt förut och nu blir det liksom bara tråkigt/jobbigt. För jag är inte fysiskt "körd" efter 1 km. Absolut inte så att jag skulle kunna springa en mil eller kanske ens 5 km men betydligt längre än 1 km iaf. Tycker att det är lättare på löpbandet att motivera mig av någon anledning, då kör jag lite som du skrev att springa på en viss "level" under en låt och sedan byter jag tempo till nästa låt osv (typ intervall). Skriv gärna mer och om du har tips på bra låtar ! :)

Stina

08 Mar 2012 14:31

Det kommer. Snart tecknar han mer o kopplar det rätt. Tror Elias kan närmare 30 tecken nu.. Finns säkert nåt bra barnprogram på play på teckenspråk som Simon skulle gilla. Kram

Kommentera

Publiceras ej