Ont det gör ont

1kommentarer

Tycker inte jag är superkänslig för smärta och hatar att gnälla men fy tusan vad ont jag har i axeln/nacken! Började för cirka två veckor sedan och har plågat mig mer eller mindre sedan dess, de senaste dagarna mer. Funderar över möjliga orsaker, lösningar och tar en och annan tablett. Ska försöka tänka mig för och bryta några mönster/vanor så får vi se vad som händer.
Såhär mitt i veckan brukar jag inte sitta här utan på en spinningcykel och svettas men just ikväll struntar jag i det och stannar hemma med mina grabbar. Har varit lite av en skitvecka och mycket trötthet hittills (för första gången somnat ifrån Killen mitt på dagen -INTE BRA! Inväntar myndigheternas knackande på dörren...) den här veckan men såhär i halvlek verkar det vända. (Just det, tillägg till ovan nämnda trötthet bör göras, orsaken är inte att Killen ska bli storebror!)
Orsaken till vändningen stavas:
  • Förmiddag HEMMA, inget öppna eller sats
  • Dvd-slöande medan Killen tog sin vila
  • Solskenseftermiddag i lekparken
Hoppas det fortsätter i samma spår imorgon! Tänker mig åter en förmiddag hemma (har inget val, laundry day) följt av intervalllöpning på löparbana medan killen sover i vagnen. Lär ju få fylla ut tiden med lite MBC-inspirerad träning också tills han sovit klart.

1 kommentarer

carro

15 Mar 2012 17:02

jag fick ju ett träningspass från sjukgymnasten för att stärka nacke/axlar/bröstrygg. Tydligen är det vanligt att dessa muskler försvagas när man är gravid eftersom tyngdpunkten ändras. Vill du ha en kopia?

Kommentera

Publiceras ej