One down five to go

0kommentarer

Nu har jag lyckats hålla det här med "fastan" i drygt en vecka. Det är två saker som jag upplevt som svårare än andra situationer.

Det ena är när man tar en fika med någon och är ute efter något mellanmålsaktigt. De allra flesta smörgåsar på Café är i största laget för att fungera som mellanmål. En del ställen har Smoothies och då är ju saken biff. Annars står man där med chokladbollar, muffins och pajer framför ögonen och får kämpa för att stå emot. Men det går, faktiskt två gånger den här veckan!

Det andra är helgerna. Där har vi nog kanske min största svaghet. Jag gillar att mysa till det på helgerna med efterrätter, snacks och godis. Har bara genomlevt en helg sedan jag började och har fem kvar. Den enda som varit klarade jag inte utan kamp och de fem som kommer gissar jag kommer innebära samma frestelse! Men det ska gå!

En bra grej med det här är ju att man inser när man annars äter allt det där onödiga. Och det är klart att man ska ha guldkant på livet och njuta av allt det goda som finns men jag gillar det här med medvetenhet.

Nu ska jag ta mig en promenad för att köpa strumpbyxor och deo. Tror att löpningen kan komma igång imorgon eller på söndag. Som tur var utvecklades halsontet aldrig till något speciellt utan har så sakteliga lämnat mig... Måste vara för att jag är så duktig och vilar!

Kommentera

Publiceras ej